Als medewerker van het sociaal secretariaat ondersteun je onze klanten bij alles wat met loon- en personeelsbeleid en -administratie te maken heeft.
Je zorgt ervoor dat de loonberekening en alle bijhorende documenten tijdig aan de klant wordt bezorgd:
o Voorbereiding en ingeven van prestaties
o Sociale documenten opmaken (loonbeslag, werkloosheid, SWT...)
o Berekenen van vakantiegeld, eindejaarspremie, sectorpremies, ecocheques
o Indien van ASR aangiftes;
Je bent het eerste aanspreekpunt voor je klant wanneer die sociaal-juridisch advies wenst. Je zorgt ervoor dat zij steeds in regel zijn met de sociale wetgeving:
o Informatie opzoeken en doorgeven
o Loonoptimalisaties opzetten
o Opmaken van arbeidsreglementen en policies
o Opmaken van toetredingsaktes voor CAO90 of winstpremies
o Voorbereiding van een controle van sociale inspectie;
Je staat in voor de maandelijkse aangifte van de bedrijfsvoorheffing en de kwartaalaangifte RSZ;
Je staat de klant bij vanaf het aanwerven van een werknemer tot een eventueel ontslag:
o Dimona-aangiftes tijdig doorgeven
o Contracten opmaken
o Ontslagdocumenten opmaken
o Verbrekingsvergoedingen berekenen;
Je berekent de lonen van de zaakvoerders bij de klant;
Betrouwbaar
Klantgericht
Ondernemend
Verantwoordelijk
Collegiaal
Plannen en organiseren
Probleemoplossend vermogen
Nauwkeurigheid
Studie: bachelor in een financiële, economische of HR richting.
Noodzakelijke ervaring: je hebt reeds een eerste ervaring met loonverwerking achter de rug.
Kennis: Je beschikt over een grondige kennis van de sociale wetgeving, kennis van het loonpakket Prisma is een pluspunt.
Talen: Nederlands, basiskennis van Frans en Engels is noodzakelijk, kennis van andere talen is een pluspunt.
Nancy Taets
0476957246
hr@bigc.be